Jak Skutecznie Budować Brand Osobisty na rynku muzycznym
lis 28, 2021 przez interstaff.pl
W dzisiejszych czasach, kiedy rynek muzyczny jest tak zdominowany przez gigantyczne korporacje, a jednostki mają coraz mniejsze pole do popisu, budowanie silnego i rozpoznawalnego brandu osobistego staje się coraz ważniejsze. Warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów, które pomogą Ci skutecznie wybudować swój brand i wyróżnić się na tle innych artystów.
1 Twórz swoją markę – To, co tworzysz, musi przede wszystkim mieć swoją tożsamość. Każdy Twój utwór, teledysk czy nawet zdjęcie na Instagramie, powinno mieć coś charakterystycznego, co jednoznacznie kojarzy się z Tobą. Dlatego tak ważne jest znalezienie swojego stylu, ale także kreowanie wizerunku – dobrej jakości zdjęcia i teledyski, odpowiednie ubrania i gadżety, to tylko przykłady elementów, przez które można nadbudować swoją markę.
2 Cieknący kran – Nigdy nie wolno się zatrzymywać, zwłaszcza, jeśli Twoja kariera zaczyna dopiero nabierać tempa. W internecie, gdzie za każdym razem coś się dzieje, ważne jest, aby być aktywnym i regularnie udostępniać swoje utwory oraz informacje o sobie. Publiczność, która zaczyna wręcz fascynować się Tobą, z pewnością będzie chciała mieć na oku wszystkie Twoje kroki, więc trzymaj ich w ryzach i nie daj im powodu do odwrócenia wzroku.
3 Widoczność – Nie ma nic gorszego niż zrobienie czegoś bardzo dobrego, ale brak reakcji na taki fakt, a zdarza się to często w przypadku młodych, nieznanych jeszcze artystów. Ważne jest, aby dostarczać swoją muzykę tam, gdzie będzie ona widziana – zamieszczaj ją na różnego rodzaju portalach społecznościowych, na swojej stronie internetowej, a przede wszystkim na serwisach streamingowych, gdzie Twoje utwory nie tylko zostaną wysłuchane, ale i udostępnione z innymi.
4 Praca zespołowa – Chociaż to Ty jesteś główną postacią w swoim projekcie, to jednak praca z innymi, którzy przede wszystkim mają inne spojrzenie na muzykę, może ciekawie uzupełnić Twoje umiejętności. Świeże podejście, różnego rodzaju sugestie i rady, które zapewne usłyszysz w trakcie wspólnej pracy, mogą zrobić ogromną różnicę w Twoim projekcie. Przykładem zespołu, których każdy z członków ma swoją własną osobowość, jednak tworzą wspólnie unikalne brzmienie, jest Foo Fighters.
5 Buduj relacje – W końcu, mimo że wszystkie punkty powyżej są kluczowe dla skutecznego budowania swojego brandu na rynku muzycznym, to relacje z ludźmi są niezwykle ważne. Szczególnie w branży muzycznej, gdzie kontakt z wytwórniami, agentami i innymi artystami może stanowić klucz do sukcesu. Więc nie zapomnij o nawiązywaniu kontaktów i pracy nad rozwojem relacji z ludźmi z otoczenia. Może to się bardzo opłacić w przyszłości.